Tereny

Kliknij, by powiększyć obraz
Ten przykład (braku) moich zdolności artystycznych* to mało dokładna mapa terenów naszej sfory oraz terytoriów naszych sąsiadów. Jak widać (mam nadzieję), obce tereny nie są w pełni uzupełnione. To pole do popisu dla naszych podróżników. Mogą zebrać informacje o tym, co znajduje się w poszczególnych miejscach, a kartografowie (mam nadzieję, że znajdą się jeszcze jacyś z talentem, bo od moich dzieł to wam oczy powypadają) umieszczą je na swoich mapach. 
Poniżej znajdują się dokładniejsze opisy miejsc na naszych terenach i w okolicach.



.:Pałac:.

Znajduje się we wschodniej części terenów PotS. To siedziba przywództwa, a także administracyjne centrum sfory. Odbywają się tutaj narady wojskowe, przyjmowane są delegacje a także nowi członkowie. Wśród wielkich sal Pałacu znajdzie się m.in.: sala reprezentacyjna, biesiadna oraz prywatne komnaty najważniejszych psów w sforze. Można bez wahania odwiedzić zbiory największej biblioteki na naszych terenach lub skierować się do znajdującego się tutaj profesjonalnego szpitala.






.:Lapsae:.

U stóp Pałacu leży malownicze miasteczko Lapsae. To stolica naszej sfory. Znajduje się tam największy targ na naszych terenach, który ściąga kupców również zza granicy. Można znaleźć tam wszystko co potrzebne w alchemii lub walce z potworami. Inną ważną placówką miasta jest bank, w którym przechowuje się oszczędności większości członków sfory (poza tymi, którzy swoje pieniądze wolą chować w doniczkach lub pod poduszką). W Lapsae nie da się nudzić. Po zmroku ulicami przechadza się mnóstwo psów zmierzających do karczm i innych lokali, a także teatru.





.:Forum:.

Nieopodal stolicy, w lesie, na rozległej polanie, leży płaska skała, która od samych początków istnienia sfory stanowi miejsce spotkań i przemówień. To tutaj przywódca zwołuje zebrania i ogłasza najważniejsze sprawy sfory. Inni członkowie mogą tutaj wypowiedzieć się na temat panujących warunków, a także ogłosić wyprawę, nadchodzącą ceremonię ślubną lub narodziny szczeniąt. Dookoła stale działają agenci kontrwywiady, likwidujący zagrożenie ze strony wrogich szpiegów.






.:Strażnice:.

Po całym terytorium sfory rozsiane są strażnice, w których stacjonują wartownicy. Strażnicy graniczni wracają do nich, gdy kończy się ich zmiana, a ich współpracownicy docierają na stanowiska. Następnie, jeżeli jest to możliwe, są odsyłani do swoich domostw. To ze strażnic do Pałacu docierają drogą powietrzną raporty. W każdej twierdzy mieszka kilka gołębi pocztowych lub sokołów. W warowniach podczas wojny chronią się również okoliczni mieszkańcy niezdolni do walki.






.:Las przodków:.

Na północ od Lapsae rośnie iglasty las. Na pozór nie różni się on znacznie od innych tego typu terenów. Legendy mówią jednak, że podczas pełni można spotkać tam duchy przodków, a nawet usłyszeć ich głosy. Jedno jest pewne. Wiele psów wybiera się tam, gdy są w ciężkiej sytuacji. Opowiadają wtedy na głos o swoich problemach, by zasięgnąć rady duchów. Czy to pomaga? Podobno tak. Niektórzy znajdują odpowiedzi na dręczące ich pytania i odzyskują wewnętrzny spokój. Często można tam również spotkać szamanów z ich uczniami. Może jednak w legendach jest ziarenko prawdy?




.:Matre:.

Naturalną, północną granicę naszego terytorium stanowią rzeka Matre oraz jej dorzecza. Płynie przez północny wschód terenów Sfory Jutrzenki, by w końcu zakończyć swój bieg w Morzu Obsydianowym tworząc malownicza deltę. Im dalej na północ, tym czystsze są jej wody. Podróżując jej brzegiem można łatwo przedostać się z Lapsae do Calor - stolicy Sfory Iskry. Jest to często wykorzystywane przez posłańców i dyplomatów, czasem także agentów. Tą także drogą podróżują kupcy, którzy nie chcą przejeżdżać obok Groty Wyroczni, co robią, gdy podążają głównym szlakiem.




.:Delta:.

W miejscu, gdzie Matre wpada do Morza Obsydianowego, powstała delta. Składa się ona z mnóstwa niewielkich wysepek. Wiosną i latem nieustannie słychać okrzyki ptaków wodnych, dla których teren ten to idealne miejsce do zdobywania pokarmu. Mnogość ryb może przyciągać także amatorów owoców morza. Żyje tu mnóstwo raków i innych skorupiaków, które są regularnie odławiane, a następnie serwowane w karczmach Lapsae. Wybierając się w te tereny należy jednak pamiętać o obecności wodnych potworów, które upodobały sobie to obfite w pokarm miejsce.





.:Helecho:.

Jeżeli chcesz mieszkać z dala od miejskiego zgiełku, lecz nadal blisko stolicy, powinieneś rozpatrzyć propozycję zamieszkania w niewielkiej osadzie w zakolu Matre. Obywateli Helecho stanowią głównie zielarze i łowcy, jednak coraz częściej odwiedzają ją przedstawiciele innych profesji korzystający ze spokoju. Można tu znaleźć wszelkie składniki alchemiczne, a także zakupić eliksiry. Znajdzie się również zbrojmistrz, który wyposaży cię w broń. Powstał także zajazd dla wojowników wybierających się na starcie z potworami. Jest to często ostatni przystanek, w którym mogą porządnie wypocząć.




.:Vall:.

Największy z wodospadów na terytorium Sfory Jutrzenki. Szum spadającej wody słychać w promieniu kilometra. Jego szczyt to miejsce dla śmiałków poszukujących wrażeń. Ci, którym uda się dotrzeć na krawędź urwiska, będą mogli podziwiać widoki i potęgę wodospadu. Jednak nie wszyscy wybierają się tam w tym celu. To właśnie tutaj notuje się najwięcej samobójstw. Strażnicy mający swoje stanowisko na szczycie wzniesienia próbują zapobiegać śmierciom, jednak nie zawsze im się to udaje. Potężny Vall pochłonął już dziesiątki istnień, z ich woli, cz też nie.





.:Równina:.

Stepy rozciągające się w centrum naszego terytorium posiadają bardzo surowy klimat. Gdzieniegdzie poprzecinana wstęgami wzgórz równina ciągle szarpana jest wiatrem. Zimy są lodowate, a lata upalne. Wiosną jednak wśród traw wyrastają tysiące różnobarwnych kwiatów, które wzbogacają monotonny krajobraz. Pasą się tutaj stada roślinożerców będących ofiarą dla łowców. Wśród traw swoje gniazda zakładają ptaki, a pod ziemią buszują gryzonie. Mimo ciężkich warunków, tętni tutaj życie. Tereny te często przemierzają także potwory, co sprawia, że równina to częsty cel wojowników i łowców.



.:Święty Gaj:.

Znajdujący się na zachód od Helecho, nieopodal Kryształowej Toni, gaj, już od stuleci jest miejscem oddawania czci siłom rządzącym naturą. Owoce rosnących tam drzew mają właściwości lecznicze, podobnie jak woda z płynącego wśród nich potoku. Samo przebywanie w cieniu świętych roślin pomaga odnaleźć spokój ducha. Miejsce to ma także inne walory. Psy ściągają tam szczególnie wiosną, gdy wszystko dookoła kwitnie. Niezwykłą atmosferę wykorzystują pary, spacerując wśród kwiatów wiśni i brzoskwiń, których płatki spadają im pod łapy przy delikatnych podmuchach wiatru. Należy jednak pamiętać, że w miejscu tym nie można mówić na głos, a tym bardziej krzyczeć!




.:Kryształowa Toń:.

Gdyby podążać w dół potoku płynącego w Świętym Gaju, dotarłoby się bez problemu do tego niezwykłego miejsca. Brzegi turkusowego jeziora porastają gęste zarośla umożliwiające ukrycie się w cieniu, a sama woda to idealne miejsce na kąpiel. Nie jest za zimna, doskonale widać dno, a co najważniejsze, ma właściwości lecznicze. Po wodą można znaleźć kryształy, od których akwen wziął nazwę. Wyrabia się z nich amulety. Jeżeli znajdziesz jakiś kamień, zanieś go do handlarza, a może wykona dla ciebie magiczny przedmiot.






.:Smocze Źródła:.

Na północ od Równiny znajduje się miejsce, które umila mroźne, zimowe dni. Jeżeli masz dość chłodów, wybierz się tam i zażyj kąpieli w gorących źródłach. Ciepło pochodzące z głębi ziemi pomoże ci zapomnieć o problemach. Nie wykazano leczniczych właściwości tego miejsca, jednak i tak niektórzy twierdzą, że kąpiele dobrze robią im na zdrowie. Nie ważne, czy wierzysz w to, czy nie... Warto odwiedzić je choć raz, by się odprężyć.







.:Gniazdo:.

W północno-zachodniej części naszego terytorium, blisko granicy ze Sforą Iskry, znajduje się teren, który budzi lęk. To cel misji wojowników i łowców, miejsce, w którym pojawiają się agresywne potwory. Cała okolica pozbawiona jest roślinności, a podłoże składa się jedynie z ostrych, kamiennych odłamków. Wszędzie walają się kości martwych zwierząt. W sąsiedztwie znajdują się dwie strażnice, których załoga stale patroluje teren i wysyła raporty o ewentualnym zagrożeniu. W twierdzach często nocują psy ruszające do walki. Stworzenia mogą w każdej chwili oddalić się od Gniazda i ruszyć na zamieszkałe tereny, czego wszyscy pragniemy uniknąć.




.:Góry Nann:.

Wznoszące się na zachodnim wybrzeżu góry to naturalne siedlisko wielu niezwykłych stworzeń. Niejednokrotnie spotykano tam gryfy, smoki, a nawet jednorożce. Lecz poza tymi wspaniałymi, rozumnymi stworzeniami występują tam też agresywne gatunki. Jeżeli więc wybieramy się na niedostępne szczyty w poszukiwaniu towarzysza, czy rzadkich roślin i minerałów, musimy mieć się na baczności. Istnieje także inne niebezpieczeństwo. W zimie, z zaśnieżonych stoków często zsuwają się lawiny.






.:Speculum:.

Leżące u stóp gór Nann pojezierze przyciąga pięknymi widokami i obfitością zwierzyny żyjącej w otaczających je lasach. Jeziora są napełniane przez górskie potoki, więc ich ma niską temperaturę. Niektórzy uciekają tutaj przed letnimi upałami, inni przed miejskim życiem. Dla tych, którzy nie lubią towarzystwa, jaskinie w granitowych ścianach gór stanowią idealne miejsce do zamieszkania. W pobliżu mają wtedy świeżą wodę, mnóstwo zwierzyny łownej i... Nieprzyjemnych sąsiadów. Mieszkańcy tych terenów muszą być świadomi zagrożenia ze strony potworów.





.:Litore:.

Nadmorskie miasteczko to niezwykle spokojne miejsce. Targ, chociaż mniejszy od tego w Lapsae, oferuje mnóstwo towarów. Znajduje się tutaj również zajazd i karczma, w której spędzić można miło czas, przy dźwiękach muzyki i smacznym jedzeniu. Miłośnicy cieplejszego klimatu chętnie osiedlają się w zabytkowych budynkach. Bliskość piaszczystych plaż sprawia, że miasteczko to pełni funkcję swego rodzaju kurortu turystycznego. Znajdziesz tutaj dobrze wyposażony szpital oraz rzeszę rzemieślników, którzy chętnie przyjmą twoje pieniądze. Oczywiście jako zapłatę za ich towary...





.:Południowe wybrzeże:.

To najcieplejszy obszar na naszych terenach. Spacery po piaszczystych plażach to sama przyjemność, szczególnie, jeśli połączone są z podziwianiem zachodów słońca. Rosnące wokoło lasy zapewniają także dobre tereny łowieckie. Sprawia to, że wiele psów szuka sobie tutaj przytulnego gniazdka w jakiejś jaskini, czy chociażby norze. Jest to teren stosunkowo bezpieczny, gdyż oddalony od Gniazda, lecz i tutaj trafiają się czasem pojedyncze potwory.






.:Puszcza:.

Gęsty, wilgotny las na południowym-wschodzie naszych terenów to wprost wymarzony teren łowiecki. Pełen jest jeleni, dzików, a nawet żubrów. Oczywiście poza nimi spotyka się tutaj agresywne stworzenia, które stanowią zagrożenie dla niedoświadczonych łowców i wojowników. Dla początkujących zaleca się więc polowanie na obrzeżach, w bliskości rzeki Matre lub morza. Stacjonujący tam strażnicy zadbają o ich bezpieczeństwo. Puszcza to jednak gratka dla poszukiwaczy rzadkich roślin, a także zwierząt, mogących stać się towarzyszami np. jednorożców.





.:Grota Wyroczni:.

Miejsce to nie znajduje się bynajmniej na naszych terenach, lecz na Wspólnych Ziemiach. To najważniejsze miejsce w Eos. Znajduje się tutaj Kryształ, będący źródłem naszej mocy, a także filarem całego świata. To tutaj przybywają nowi członkowie i szczenięta wchodzące w dorosłość, aby zaczerpnąć mocy i zdobyć swój żywioł. Grotę zamieszkuje także Wyrocznia, która może przepowiedzieć przyszłość. Robi to jednak rzadko. Takie seanse często kończą się śmiercią kapłanki. Wtedy oświecona zostaje inna i przybywa, by pełnić swoją funkcję. Nic dziwnego, że wyrocznie bywają szalone...





.:Portam:.

Wulkan znajdujący się na północnej granicy Wspólnych Ziem to bardzo niebezpieczny żywioł. W jaskini prowadzącej w jego głąb znajduje się jednak niezwykle ważny obiekt. Portal na Ziemię. To najpilniej strzeżone miejsce w całym wymiarze. Nieustannie stacjonują tam strażnicy z wszystkich sfór, którzy dbają o to, aby na Ziemię nie przedostały się potwory. Wstęp tam mają jedynie Przewodnicy. Większość psów bywa tam tylko jeden raz - gdy przybywają do Aurory.






.:Ocean Glacio:.

To jedyny ocean z jakim sąsiadują nasze tereny. Nazwę swą wziął od gór lodowych często spotykanych w jego północnej części. Bywa jednak tak, że dryfują one aż do naszych plaż. Fragmenty lodu, szczególnie zimą, wyrzucane są na piaszczyste wybrzeże tworząc niezwykły krajobraz. Zachowały się doniesienia o kryształach zakutych w lodzie. Miały one ponoć niezwykłą moc i obdarowywały swoich właścicieli Żywiołem Mrozu. Czy takie znaleziska jeszcze się powtórzą? A może to tylko fikcja?






.:Morze Obsydianowe:.

Nazwę swą wzięło od czarnej niczym obsydian toni. Ten zbiornik wodny oddziela nasze tereny od terytorium Sfory Łuny. Często uczęszczany szlak morski prowadzi z portu w okolicach Lapsae do Celio, stolicy naszego sojusznika, znajdującej się na wyspie. Dyplomaci i handlarze wolą pokonywać drogę morską niż przechodzić obok Portam, jedyną przełęczą w górach o tej samej nazwie, która znajduje się na przyjaznych nam ziemiach. Wolą oni zaryzykować sztorm, niż długotrwałą odprawę w strażnicy i następującą po niej wędrówkę u stóp aktywnego wulkanu.



Wszystkie powyższe zdjęcia terenów pochodzą ze strony Unsplash i są domeną publiczną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz