Umiejętności

Każdy z nas jest inny i każdy ma inne umiejętności.
Jeżeli chcesz podszkolić się w jakimś kierunku,
przeczytaj informacje podane poniżej.
Pomogą ci one rozwijać twoje zdolności i zdobyć wymarzoną profesję.

Główne umiejętności
-Siła - siła z jaką może uderzyć/ugryźć pies.
-Zwinność - umiejętność unikania ciosów i poruszania się po trudnym terenie.
-Szybkość - prędkość poruszania się i zadawania ciosów.
-Kamuflaż - umiejętność ukrywania się i wtapiania w tło.

Inne umiejętności
-Walka - opis w jaki sposób najczęściej walczy pies
(frontalny atak, atak z zaskoczenia, stawia na uniki, czy konfrontację)
-Magia - umiejętność zdobywana podczas szkolenia,
opisuje zakres poznanych zaklęć, magicznego leczenia, itp.
-Wiedza - dodatkowe umiejętności poznane podczas szkolenia lub samodzielnego życia
(ziołolecznictwo, alchemia, znajomość magicznych stworzeń, medycyna itp.)

Trening
Za każde opowiadanie, w którym twoja postać walczy,
poluje lub trenuje swoje umiejętności, otrzyma ona punkty,
które będziesz mógł rozdzielić między głównymi umiejętnościami.
Ich ilość będzie zazwyczaj wynosiła 10 PU,
ale za szczegółowy opis tych czynności, można otrzymać ich więcej.

PU można również zdobyć podczas misji, eventów lub poprzez zakup Experium.

Szkolenie
Innych umiejętności uczymy się poprzez szkolenie.
Jest ono darmowe, chyba, że nauczyciel zażąda za nie opłaty
(wierzę, że nie ma takich chciwych istot na tym blogu).
Polega na tym, że piszesz opowiadania z psem, który już opanował interesującą cię umiejętność.

Dajmy na to, że chcesz poznać ziołolecznictwo.
1. Szukasz kogoś, kto je opanował (np. zielarza)
2. Prosisz go o szkolenie
3. Jeżeli się zgodzi, stajesz się jego uczniem
4. Piszecie między sobą 3 opowiadania,
w których przekazuje ci on niezbędną wiedzę
(w opowiadaniach nie muszą pojawiać się  wszystkie informacje, które zdobywasz)
5. Po wymienieniu 3 opowiadań masz już podstawową wiedzę na temat ziołolecznictwa
6. Jeżeli chcesz ukończyć szkolenie musicie wymienić jeszcze 3 opowiadania,
w których poznajesz bardziej zaawansowane techniki leczenia.
7. Po wymienieniu 6 opowiadań masz już umiejętność ziołolecznictwa

Jeżeli nie ma nikogo, kto mógłby cię nauczyć interesującej umiejętności,
możesz wybrać się do biblioteki i wypożyczyć książkę na dany temat.
Musisz wtedy samotnie napisać 6 opowiadań,
w których samodzielnie uczysz się umiejętności.

Po co funkcja szkolenia? Czy pies nie może od razu znać każdej z umiejętności?
Otóż nie. Większość psów z Eos żyło dawniej na Ziemi,
gdzie nie mogły rozwijać swoich mocy. Dzięki szkoleniu mogą to zrobić.
To także sposób, w jaki szczenięta uczą się do przyszłych profesji.

Umiejętności, w których można się szkolić:
Umiejętność - opis [ilość wymaganych opowiadań o nauce na jeden poziom zaawansowania]

M A G I A

Magiczne leczenie - przyspieszanie gojenia się ran, zrastania kości i innych tego typu obrażeń [3]
 Telepatia - komunikacja drogą umysłu, niewidoczna dla osób trzecich [4]
Teleportacja - błyskawiczne przenoszenie się z miejsca na miejsce (na małe odległości) [3]
Kontrola - kontrolowanie ruchów małych zwierząt np. ptaków, wiewiórek [3]
Tworzenie portali - tworzenie przejść do innych rejonów Eos (duże odległości) [5]
Korzystanie z portali - używanie magicznych przejść [2]
Modyfikacja wyglądu - pozwala na niewielkie, krótkotrwałe zmiany w wyglądzie (np. koloru oczu lub sierści) [4]
Czytanie w myślach - poznawanie myśli innych psów [5]
Rzucanie klątw - sprawianie, że inny pies ma pecha [6]
Błogosławieństwo - sprawianie, że inny pies ma szczęście [6]
Odczynianie klątw - odwracanie działania klątwy [5]
Pożoga - umiejętność podpalania bez żywiołu ognia [3]
Odrodzenie - umiejętność wskrzeszania roślin i zwierząt innych niż psy [6]
Rozmowa z duchami - łączenie się ze zmarłymi psami [4]
Przywoływanie duchów - wywoływanie widzialnych duchów z umożliwieniem rozmowy innym psom [5]

Uczeń szamana uczy się wszystkich powyższych umiejętności na poziom zaawansowany
 poprzez wymianę 35 opowiadań z mentorem.

W I E D Z A

Ziołolecznictwo - leczenie za pomocą ziół i innych roślin [3]
Medycyna - leczenie w sposób tradycyjny, przy użyciu medykamentów i przyrządów [4]
 Alchemia - warzenie eliksirów oraz medykamentów [4]
Znajomość magicznych stworzeń - wiedza na temat potworów i innych istot zamieszkujących Eos [2]
Gotowanie - umiejętność przygotowywania posiłków [2]
Geografia Eos - wiedza na temat terenów naszych i cudzych [2]
Wyrób broni - umiejętność tworzenia broni [3]
Wyrób amuletów - umiejętność tworzenia amuletów [4]
Hodowla - wiedza na temat warunków hodowli towarzyszy [4]
Gra na instrumencie - przyjemne dla ucha granie np. na lutni [2]
Aktorstwo - naturalne i przekonujące zachowanie na scenie [3]

Wkrótce więcej... Możecie zgłaszać swoje propozycje!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz